Hvorfor har Relekta så usedvanlig lojale kunder?

Hvorfor har Relekta så usedvanlig lojale kunder?

I Relekta er vi så heldige at vi har svært langvarige kundeforhold. Vi tror tillit er mye av forklaringen.

Når en kunde begynner å handle fra Relekta, er det sjelden det tar slutt i overskuelig fremtid. Vi er svært stolte av og takknemlige for å ha lojale kunder som viser oss stor tillit.

Tillit fra kunder er dog ikke noe som gis bort over en lav sko. Det er noe vi jobber hver dag for å oppnå, ellers ville kundene gått et annet sted. Vi tar ingenting for gitt.

Så hvordan er det å være kunde hos Relekta? Og hvorfor blir de nesten alltid værende? Det er det vi skal forsøke å svare på med denne artikkelen. 

 

Fra nisjeprodukter til totalleverandør

«Som totalleverandør tror jeg du skal lete lenge etter noen som er bedre. Før hadde jeg mange leverandører av både festemateriell og kjemi… det var et kaos! Det blir ikke enklere enn med Relekta!»– Erik Fattnes, Teknisk Leder, Flaten Bil AS

Erik Fattnes fra Flaten Bil AS

Relekta har vært i bransjen siden 1977, og pleide lenge å være kjent for å tilby litt dyrere nisjeprodukter. Skulle du ha tak i noe du ikke fant et annet sted, var det gjerne Relekta du oppsøkte.

I dag har vi derimot blitt en totalleverandør, med fokus på at færre produkter skal dekke flere bruksområder. Kunden skal ha få produkter på lager – ofte satt sammen i spesialdesignede pakker som dekker alt en typisk kunde vil ha behov for. Vi kaller det for «Enklere Lager». Gjennom aktiv bruk av kjøpshistorikk sikrer vi deg rett volum, slik at du hverken får for mye eller for lite av det du trenger.

Enten du trenger ruterens, universalløser, kabelsko, maskinolje eller festemiddel, finner du det du trenger hos Relekta.

Hvem_er_Relekta4k_v7

 

Rådgivere med enorm produktkunnskap

«Da jeg begynte å prate med Relekta, satt jeg i en klemme der ingen andre leverandører hadde noe godt svar på hva slags produkt som skulle brukes. Det hadde Relekta.»
– Erik Fattnes, Teknisk Leder, Flaten Bil AS

 

I Relekta lever vi i troen på at gode selgere måles på kunnskap, ikke på hvor mye de selger av gangen. Derfor har vi også sterk fokus på produktopplæring. Når du får våre selgere på besøk, skal du kunne føle deg trygg på å grille dem på problemene du har, og vite at du vil få bunnsolide produktråd tilbake. En Relekta-selger skal alltid være en rådgiver.

Det er ganske vanlig at kunder som begynner med å ville se over hver bestillingsliste på forhånd før den sendes over, etter hvert overlater alt ansvaret til oss. En slik tillit bygges ikke over natta, men er fullstendig avhengig av at vi viser oss tilliten verdig over lang tid. Det krever respekt for kundene våre, og for lommeboken deres.

 

Jordnære folk som er lette å forholde seg til

«Jeg er veldig fornøyd med Relekta. De er veldig enkle å forholde seg til, og har de mest positive selgerne jeg vet om! Har jeg en utfordring så smiler de uansett og fikser det!»
– Erik Fattnes, Teknisk Leder, Flaten Bil AS

Relekta har selgere i hver avkrok i hele landet. Våre kundeforhold bygges ofte opp over tid, der vi besøker, demonstrerer produkter, blir kjent med kunden og deres behov. Men det viktigste er at kundene blir kjent med oss som samarbeidspartner og rådgiver. Mange av kundene våre kommer fra folk som har hørt andre anbefale oss, og det er noe vi er stolte av.

Vi tror at kunnskap og erfaring lønner seg, og at du kommer langt ved å dele den rundhåndet. Det skal være verdens laveste terskel for å ringe opp Relekta-rådgiveren din og få svar på et spørsmål du knoter med.

Ikke minst skal vi ha godt humør, og en sans for humor. Også kundeforhold er til syvende og sist sosiale relasjoner, og det skal være en positiv opplevelse for deg å få selgerne våre på besøk. Det tror vi er hemmeligheten bak lange, gode kundeforhold, og helt sikkert en årsak til at våre selgere i dag har vært ansatt i 14 år i snitt. 

Enklere-lager

Finn Ivar Bjørkvoll

Finn Ivar Bjørkvoll

Salgssjef i Relekta

Tilbake